/// WAT IS PILATES ///

………………………………………………………………………

Pilates is een bewegingsmethode ontwikkeld door de Duitser Joseph Pilates (1883 – 1967).

Pilates werd al beoefend in de V.S. in de jaren 20 door voornamelijk dansers en atleten als ondersteunende training,

maar tegenwoordig is pilates bekend bij een breder publiek.

Je kan pilates omschrijven als een combinatie van spiercontrole, stretch en kracht.

Een pilatesles is een workout die al je spiergroepen aanspreekt en op die manier balans in je lichaam terugbrengt

en de kans op blessures verkleint. Geregeld pilates doen maakt je fitter, sterker en soepeler.

Daarnaast leer je je lichaam kennen: je leert hoe je je spieren op een goede manier activeert,

welke bewegingen je maakt met welke spieren en waar jouw lichaam stress opslaat.

Pilates doet je energie stromen en helpt om te ontspannen.

Pilates kent zes principes die terugkeren in alle oefeningen: concentratie, controle, centreren, ademhaling, precisie en flow.

x

Pilates kan beoefend worden door iedereen, los van hoe oud of fit of soepel je bent.

x

/// Maak kennis met Pilates in de 4-lessenreeks die start in januari:  START TO PILATES ///

 x

// TARIEVEN & LIDMAATSCHAP // LESSEN //