/// LESNIVEAUS///

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 

Voor pilates is het essentieel dat je op het niveau van jouw lichaam traint.

Een persoon die nog niet heeft kennisgemaakt met pilates, heeft nu eenmaal een ander lichaam dan een persoon die al een jaar pilates doet.

En die heeft dan weer een ander lichaam dan wie al tien jaar pilates doet.

Dat betekent dat we werken met verschillende niveaus.

x

Waarom is het belangrijk dat je zonder voorkennis van pilates niet meteen in een intermediate les duikt?

Pilates draait om techniek. De stichter Joseph Pilates noemde zijn bewegingsmethode niet voor niets The Art of Contrology:

bewust bewegen is gezond bewegen. Dat bewustzijn leer je gaandeweg samen met de techniek in de les.

Denk maar aan ballet of karate, daar spring je ook niet meteen op de gevorderde kar als je nooit een les hebt gedaan.

X

Om die pilatestechniek op een goede manier te leren beheersen – met andere woorden, om op een gezonde manier te bewegen –

is het belangrijk dat je voelt wat er gebeurt in je lichaam en welke spieren je wil activeren voor welke bewegingen.

Dat lukt simpelweg niet in een les waar het tempo te hoog is, want dan ben je zo gefocust op dat tempo

dat je je lichaam gaat ‘gooien’ in de oefeningen, en dat staat haaks op wat we willen bereiken.

x

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 

BASIC

Deze les is perfect als je geen voorkennis hebt in pilates. We starten in september en bouwen op tot juni,

maar je bent welkom om in te springen wanneer het jou past.

In de Basic Pilates leggen we de grondslagen voor onze pilatestraining. Je leert hoe je op een goede manier jouw spieren kan activeren,

je maakt je lichaam sterker en soepeler en je leert de grenzen van je lijf.

Uiteraard focussen we op onze ‘core’, de spieren van de rug, buik, en billen, en we werken aan een goede schouder- en nekhygiëne.

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 

BASIC NAAR INTERMEDIATE

Je bent welkom in deze les als je al een aantal lessen pilates hebt gedaan.

Je bent je al bewuster van je lichaam – je weet bv. of je geneigd bent je schouders of kaken of tenen op te spannen –

en je weet hoe je je buikspieren op een goede manier aan het werk zet.

In de Basic naar Intermediate les verdiepen we onze techniek. We voegen pit en flow toe aan de les,

zonder te compromitteren op controle en concentratie. We werken verder op ademhaling, lichaamsbewustzijn en goede houding.

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 

INTERMEDIATE NAAR ADVANCED

Deze les is voor mensen die al behoorlijk wat pilates gedaan hebben.

Je kan nu vlot op- en afrollen, en je lichaam is de fundamentele bewegingen (o.a. rollen en scoopen) gewend,

zodat je echt kan focussen op verdiepen en nuance toevoegen.

In deze les gaan we dan ook een stapje verder en creëren we één gigantische flow.

We stromen van de ene beweging naar de andere. Aan de hand van de techniek versterken en versoepelen we ons lichaam voort.

We werken toe naar de gevorderde oefeningen zoals Jackknife, Bicycle, Mermaid en Swimming.

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 

X

// TARIEVEN & LIDMAATSCHAP // LESSEN //