ADEMHALING & ADEMHALINGSTECHNIEKEN

Op een goede manier leren ademen is een van de belangrijkste dingen die we kunnen doen 

voor onze gezondheid! Onze ademhalinspatronen zijn nauw gelinkt met 

de staat van het lichaam, de geest en de emotionele staat.

Zowel de wetenschap als eeuwenoude yoga bieden technieken om de ademhaling 

te optimaliseren of bij te sturen. Wanneer we onder stress staan en gespannen zijn ademen we 

te veel en te snel. Ook wanneer we angstig, boos of moe zijn verandert de ademhaling. 

Dit werkt ook in omgekeerde richting: door bewuster te ademen kunnen we 

meer balans brengen en een dieper gevoel ontspanning stimuleren. 

Dit zorgt voor meer zuurstof in brein & lichaam, een betere focus en meer energie.

Bewust met je ademhaling omgaan is een manier om zelf je fysieke en mentale gezondheid 

in handen te nemen.

 

Deze lessen zijn voor iedereen die meer wil weten over het mechanisme en de 

biochemie van ademhaling. Je oefent om je ademhaling te observeren en te optimaliseren 

en je komt meer te weten over de relatie tussen ademhaling en stress.

  Je leert verschillende technieken die je kan inzetten voor een betere focus of meer energie,

of nét om tot rust te komen en lekker te slapen, zoals o.a. oceaanademhaling, 

coherent ademen, verkoelende ademhaling, wisselende neusgatademhaling, 

onderbroken ademhaling, …

De lessen worden gegeven door Elisabeth Claes, 

gecertificeerd yoga- & ademhalingsdocent.

LESSENREEKS VAN 5 LESSEN

DATA

donderdagen 19u30 – 21u00

27/10, 3/11, 10/11, 17/11, 24/11

wil je later aansluiten, stuur ons een mailtje

ZOOM + STUDIO

De lessen gaan door in de Studio of zijn 

van thuis uit te volgen via Zoom.

De lessen worden opgenomen en zijn 

gedurende 2 maanden te herbekijken

INCLUSIEF

* bundeltje met de oefeningen

PRIJS

60€ of 6 beurtjes op je kaart of abonnement